Бобрицький ярмарок. Думай глобально - дій локально

Бобриця > Новини Бобриці > Бобрицький ярмарок. Думай глобально - дій локально

Надихати людей до відкриття власних виробництв, ферм, демонструвати успішність власних проектів людей, яка є альтернативою перетворенню всього на бетонно-асфальтовані кластери
Бобрицький ярмарок


Все почалось у 2016-му році, коли зусиллями місцевих жителів було організовано перший ярмарок на День села на новозбудованій центральній площі. «Бобрицький ярмарок» за два роки перетворився на повноцінний фестиваль з насиченою розважальною програмою, що відбувається кожну другу суботу місяця у теплу пору року – з травня по жовтень.
Про мету проекту, плани на майбутнє ексклюзивне інтерв’ю двох засновників для нашої газети, перші запитання до Романа Іваненко:
- Для чого створювали «Бобрицький ярмарок», яку мету собі ставили?
- Філософія нашого проекту полягає в тому, щоб на прикладі звичайної сільської локації неподалік від Києва демонструвати альтернативну модель розвитку: як заробляти не землі, зберігаючи природу та її екологічний стан. Основна мета ярмарку – надихати людей до відкриття власних виробництв, ферм, демонструвати успішність проектів людей, яка є альтернативою перетворенню всього на бетонно-асфальтовані кластери навколо Києва. Багато хто любить ярмарки в маленьких містечках Франції чи Італії – ми вирішили показати, що нічим не гірші за ті країни, і що тільки від нас залежить, в які емоції ми розфарбовуємо власне життя.
- Романе, кого Ви запрошуєте на цю подію, хто учасники?
- Якщо про торгову частину – то це локальні виробники з Київщини, але із задоволенням приймаємо гостей з інших областей. У нас на останньому ярмарку, наприклад, були в гостях сім’я Орловських - власники ферми «Золота коза» з Кіровоградської області зі своїми сирами, причому за яткою стояла саме Тетяна Орловська. Тільки уявіть – купити їх продукцію можна у відомому магазині «Good Wine», а в Бобриці ви можете і продукцію їх купити, і вживу поспілкуватись. Є двоє моїх улюблених постійних учасників – Віталіна Семерог з фермерського господарства «Валентина» (с. Святопетрівське), що вирощують яблука і роблять фантастичний сік, та Марина Шило з чудовою ковбасою «Тьотя Мотя» з Чернігова. Найпопулярніші серед покупців якраз сири, ковбаси та інші вироби з м’яса. Приємно, що є бобрицькі виробники, наприклад, мій сусід Ігор з органічним бджолиним медом ”POOH Honey” і тепличні овочі та садовина, теж, доречі, органічні господарства «Green Gold» сім’ї Шеветовських.
- А фудкорт і сцена?
- Почнемо зі сцени: я дуже гордий тим, що ми в колаборації з проектом «День вуличної музики» робимо шість місяців на рік музичну програму. Якщо у всій Україні день вуличної музики буває раз на рік – у третю неділю травня, то в Бобриці це відбувається шість разів на рік! На фудкорт запрошуємо тих, хто може цікаво і смачно накормити гостей.
- Сергію, запитання до Вас: як же впливає чи може вплинути «Бобрицький ярмарок» на місцеве населення, на розвиток села?
- Ярмарок вже став яскравим місцевим явищем, що приваблює гостей до Бобриці та є цікавим для жителів. Сподіваюсь, що з часом він стане важливим елементом місцевої економіки та туристичною пам‘яткою. Гості з Києва приїжджають до нас спочатку в гості, потім лишаються тут жити  Так ми формуємо нове суспільство, що цікавиться продукцією українських фермерів, хорошою музикою і цінує природу. Розраховуємо, що в майбутньому це буде дводенний захід з ранку до ночі.
- Як це працює? Є ж витратна частина, звідки гроші?
- Так, собівартість кожного ярмарку кілька десятків тисяч гривень. Були ще первинні інвестиції – в брендовані білі торгові шатри, наприклад. Частину витрат добровільними внесками покривають учасники ярмарку – це їх витрати на продаж. Ми сподіваємось, що одного місяця учасників стане стільки, що їх внески покриють витрати на організацію, поки щоразу ми дотуємо різницю.
- Нашим читачам цікаво, як Ви обираєте виконавців музичної частини? Де шукаєте, прослуховуєте?
- Ми ретельно готуємо програму - маємо оргкомітет, спільний чат на телефонах, просимо Олесю Корженевську, організатора «Дня вуличної музики», підібрати під назву і формат виконавців, переглядаємо записи виступів, інколи зустрічаємося особисто. Зазвичай наші гості задоволені творчою програмою ярмарку, - розповідає Сергій.
Ось так маленькі ініціативи формують вектор розвитку прогресивної Бобриці. Село має туристичний потенціал і Бобрицький ярмарок, як одна з туристичних атракцій, щоразу приваблює туристів зі столиці. І можливо, найближчим часом це призведе до активного розвитку малого бізнесу в селі, створення додаткових робочих місць, збільшення бюджету села, а значить і збільшення його фінансової спроможності.
Думай глобально – дій локально!

   

home Думай глобально, дій локально